„Wykonawca ma doświadczenie w produkcji trolejbusów, wykonał ich już 130. Przewidujemy, że umowa ze zwycięskim konsorcjum będzie podpisana w kwietniu” – powiedziała w czwartek Justyna Góźdź z ZTM w Lublinie.
W przetargu uczestniczyło dwu oferentów; oferta spółki Solaris Bus & Coach, która przegrała, była droższa o ponad 300 tys. zł.
Pierwszych pięć nowych trolejbusów ma być dostarczonych do Lublina we wrześniu tego roku, a pozostałe, partiami, do końca marca 2015 r. Będą to niskopodłogowe pojazdy Ursus T-701.16 o długości 12 metrów, klimatyzowane, o monitorowanym wnętrzu, wyposażone w automaty do sprzedaży biletów i elektroniczne wyświetlacze informujące o trasie przejazdu. Dzięki bateriom akumulatorów będą mogły pokonać odcinek trasy do 5 km długości bez zasilania z trakcji elektrycznej.
Przetarg był elementem realizowanego od 2010 r. unijnego projektu „Zintegrowany system miejskiego transportu publicznego w Lublinie”, który zakłada m.in. rozwijanie komunikacji trolejbusowej, w tym zakup 70 trolejbusów, budowę 25 km nowych linii trolejbusowych oraz zajezdni dla tych pojazdów. W ubiegłym roku podpisana została już umowa z firmą Solaris Bus & Coach na zakup 20 trolejbusów Trollino.
Projekt modernizacji transportu miejskiego – obejmujący też m.in. zakup 100 nowych autobusów, przebudowę niektórych ulic i skrzyżowań oraz utworzenie systemu zarządzania transportem publicznym – ma być zakończony w 2015 r. Będzie kosztował ponad 520 mln zł, a dofinansowanie z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej wyniesie przeszło 310 mln zł.
kop/ je/