Fakt, że Polacy nie chcą w tym roku wyjeżdżać na zagraniczne wakacje to idealna szansa na większe zyski dla właścicieli gospodarstw agroturystycznych.
Jak podaje GUS, jeszcze w 2000 roku na terenie całego kraju znajdowało się 808 gospodarstw agroturystycznych. W roku następnym liczba ta wzrosła do 1037 obiektów, a w kolejnych latach do ponad 5 tys. Obecnie, zgodnie z szacunkami Ministerstwa Rolnictwa, w Polsce działa ponad 12 000 gospodarstw (najwięcej znajduje się w województwach małopolskim, warmińsko-mazurskim i podkarpackim) i funkcjonują one naprawdę różnie. Niemniej jednak fakt, że Polacy nie chcą w tym roku wyjeżdżać na zagraniczne wakacje, to idealna szansa na większe zyski dla właścicieli gospodarstw agroturystycznych. Dlatego też o klienta należy walczyć, a najlepiej za pomocą urozmaicania swojej oferty i rozbudowy gospodarstwa. Nie bez znaczenia w sprawie kondycji agroturystyki na terenie gminy jest promocja regionu. W dużej mierze zależy ona również od działalności samorządów terytorialnych. Organizowanie różnego rodzaju targów, festynów i pikników to tylko jedne z wielu metod. Dość popularnym sposobem reklamowania agroturystyki w danej gminie jest też umieszczanie informacji o niej na stronie gminy. Zdaniem ekspertów, dobra promocja regionu to efekt ciężkiej i intensywnej pracy władz samorządowych, wojewodów, wójtów, radnych, ludzi, którzy starają się stale dostosowywać do panujących w Europie warunków. W porównaniu do lat ubiegłych, widać ogromny postęp, także w dziedzinie agroturystyki.
Źródło: www.wnp.pl, 6 lipca 2011 r.
Opublikowano: www.samorzad.lex.pl