Pracownicy samorządowi podlegają ocenie co dwa lata.

Czy dopuszczalne jest zastosowanie tych samych kryteriów oceny podczas kolejnej oceny kwalifikacji?

Odpowiedź

Oczywiście, nie ma przeszkód aby dokonując ponownej oceny stosować te same kryteria.

Zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, podlega okresowej ocenie. Oceny na piśmie dokonuje bezpośredni przełożony pracownika samorządowego, nie rzadziej niż raz na 2 lata i nie częściej niż raz na 6 miesięcy. Sposób dokonywania okresowych ocen, okresy, za które jest sporządzana ocena, kryteria, na podstawie, których jest sporządzana ocena, oraz skalę ocen, określa w drodze zarządzenia kierownik jednostki biorąc pod uwagę potrzebę prawidłowego dokonywania tych ocen oraz specyfikę funkcjonowania jednostki.

Bezpośredni przełożony może dokonać wyboru spośród kryteriów, w ciągu miesiąca od dokonania poprzedniej oceny. Przełożony może kryteria zmienić, ale nie oznacza to, że musi to uczynić. Kryteria oceny mogą pozostać takie same. W przypadku oceny negatywnej postuluje się wręcz pozostawienie tych samych kryteriów.


Przydatne materiały:
Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458)