Raport jest rezultatem badania przeprowadzonego wśród 1600 urzędów administracji samorządowej i rządowej na każdym szczeblu. W większości z nich możliwe jest elektroniczne przesyłanie akt spraw w obrębie urzędu; do końca przyszłego roku funkcjonalność taką zamierzają wprowadzić prawie wszystkie jednostki. Niemniej, tradycyjna - papierowa - forma akt i dokumentów nie traci na popularności i funkcjonuje równolegle z obiegiem elektronicznym. W większości urzędów informatyzacja nie spowodowała spadku ilości dokumentów w formie papierowej. Tym samym istnieją jednocześnie dwa obiegi pism: elektroniczny i papierowy, w których przetwarza się te same dokumenty.
Z raportu wynika także, że prawie wszystkie urzędy - tak państwowe jak i samorządowe - posiadają elektroniczną skrzynkę podawczą, w większości na platformie ePUAP. Dużo gorzej wygląda jednak informowanie interesantów o możliwości złożenia dokumentów w formie elektronicznej - jedynie 1/3 stron internetowych urzędów zawiera stosowne komunikaty, przy czym najczęściej dotyczą one trybu załatwienia sprawy oraz umożliwiają pobranie odpowiednich wzorów wniosków. Jednocześnie większość urzędów deklaruje chęć zwiększenia stopnia wykorzystania platformy ePUAP w nadchodzących latach.
Wciąż niewielka jest liczba urzędów gmin, które promują korzystanie z Internetu wśród osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym, podobnie jak tych, które organizują kursy i szkolenia informatyczne dla mieszkańców swoich gmin. Stanowiska z dostępem do Sieci znaleźć można natomiast w ponad połowie urzędów gminnych.