Urząd przypomniał w komunikacie, że 29 marca br. Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, X Wydział Gospodarczy ds. Upadłościowych i Naprawczych, ogłosił upadłość Sky Club, wraz z likwidacją majątku. Sąd wyznaczył sędziego komisarza – Aleksandrę Ziółkowską-Majkowską oraz syndyka masy upadłości - Lechosława Kochańskiego.
Wierzyciele mogą zgłaszać swoje wierzytelności w ciągu dwu miesięcy od dnia ukazania się obwieszczenia o ogłoszeniu upadłości w "Monitorze Sądowym i Gospodarczym" z 5 kwietnia br. "W tej kwestii należy kontaktować się z syndykiem masy upadłości. Na mocy prawa marszałkowie województw występują wyłącznie do gwaranta na rzecz poszkodowanych klientów w sprawach wypłaty środków z tytułu umów gwarancji ubezpieczeniowych. Nie mogą natomiast pośredniczyć w zgłaszaniu wierzytelności do masy upadłości" - czytamy w komunikacie.
Urząd jednocześnie przypomniał, że 8 sierpnia tego roku mija termin składania roszczeń "w związku z niezrealizowanymi lub przerwanymi imprezami turystycznymi ze środków z umów gwarancji ubezpieczeniowych Sky Club wystawionych przez TU Europa. Zgłoszenia należy składać do Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie.
"Poszkodowani powinni jak najszybciej przesłać zgłoszenia oraz uzupełnić braki w roszczeniach, w przypadku otrzymania informacji z urzędu marszałkowskiego o niekompletnej dokumentacji. Każda poszkodowana osoba otrzyma z urzędu informację zwrotną drogą pocztową lub e-mailową" - przekazał urząd.
4 lipca 2012 r. biuro podróży Sky Club, które organizowało wycieczki pod marką własną oraz Triady, złożyło w urzędzie marszałkowskim oświadczenie o niewypłacalności. Poza granicami kraju przebywało ponad 4,8 tys. osób m.in. w Turcji, Grecji, Hiszpanii, Maroku, Tunezji, Egipcie, Portugalii. Wszystkich klientów biura sprowadził mazowiecki urząd marszałkowski, kosztowało to ponad 4 mln zł.
Powroty turystów były opłacane z gwarancji ubezpieczeniowej Sky Club, która miała wartość 25 mln zł.