Pracownik samorządowy zatrudniony jest do dnia 31 grudnia 2009 r. na stanowisku pośrednik pracy. Zgodnie z rozporządzeniem MPiPS (Dz. U. z 2006 r. Nr 186, poz. 1373 z późn. zm.) otrzymuje dodatek do wynagrodzenia. Ocena za sierpień-październik nastąpiła w miesiącu listopadzie, a wypłata będzie w listopadzie, grudniu.
Kiedy i jak należy wypłacić dodatek za oceniany miesiąc październik?
Odpowiedź
Dodatek przyznawany jest po dokonaniu oceny, na następny maksymalny okres 3 miesięcy. Przyznanie dodatku za październik nie jest w tym wypadku możliwe.
§ 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 września 2006 r. w sprawie dodatku do wynagrodzenia dla pracowników publicznych służb zatrudnienia (Dz. U. Nr 186, poz. 1373 z późn. zm.) - dalej r.d.p.s.z., wskazuje wyraźnie, że 500-złotowy dodatek dla pośrednika pracy przyznawany jest po dokonaniu przez bezpośredniego przełożonego oceny jakości jego pracy, wykonywanej w okresie trzech miesięcy kalendarzowych bezpośrednio poprzedzających datę dokonania oceny, oraz po potwierdzeniu przez pracodawcę, iż pracownik przynajmniej raz w okresie 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających przyznanie dodatku doskonalił kwalifikacje zawodowe wymagane na stanowisku pracy, na którym jest zatrudniony. W myśl § 4 ust. 1 r.d.p.s.z. dodatek jest przyznawany pracownikowi na okres nie dłuższy niż 3 miesiące. To oznacza, że może ten dodatek być przyznany na okres krótszy np. 1-2 miesiące. Skoro ocena została dokonana w listopadzie, to dodatek może być w powyższej sytuacji przyznany tylko na miesiące listopad i grudzień. Uznać należy, że nie jest dopuszczalne przyznawanie dodatku z datą wsteczną, tj. z datą poprzedzającą ocenę.