Pracownik jest zatrudniony w starostwie od stycznia 2004 r. na stanowisku referenta.
Po jakim czasie powinien mieć zmianę stanowiska na wyższą i kto powinien podnieść mu stanowisko?
Odpowiedź
Decyzja o zmianie stanowiska na wyższe należy wyłącznie do starosty powiatu.
Przepisy o pracownikach samorządowych nie przewidują konkretnych terminów awansowania pracowników. Zgodnie z art. 20 ustawy o pracownikach samorządowych pracownik samorządowy, który wykazuje inicjatywę w pracy i sumiennie wykonuje swoje obowiązki, może zostać przeniesiony na wyższe stanowisko. O przeniesieniu na wyższe stanowisko będzie decydował pracodawca. W starostwie czynności z zakresu prawa pracy wykonuje - wobec wszystkich pracowników urzędu -starosta powiatu (art. 7 pkt 3 ustawy o pracownikach samorządowych ). Decyzja o awansie będzie więc należała do starosty.
Przydatne materiały:
Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458)