Program Standaryzacji Komend i Komisariatów Policji zakłada poprawę warunków obsługi obywateli oraz pracy funkcjonariuszy i pracowników cywilnych policji. Celem programu jest stworzenie jednolitego standardu zewnętrznego i wewnętrznego komend powiatowych, miejskich i rejonowych oraz komisariatów.
W ramach Programu rozstrzygnięto do tej pory 363 przetargi na remonty i inwestycje na łączną kwotę 362 505 705 zł, w tym 151 przetargów na inwestycje o wartości 257 409 837 zł oraz 212 przetargów na remonty jednostek policji na łączną kwotę 105 095 868 zł.
Nowe siedziby powstały m.in. dla komend powiatowych w Tomaszowie Lubelskim, Szczecinku, Nowej Soli i Łęcznej oraz komisariatów w Lublinie (VII KP), Jabłonnej, Głogówku, Dobrodzieniu, Jedliczu, Jasienicy i Skoczowie.
Komendant główny policji odpowiedzialny jest za całość przeprowadzanych zadań inwestycyjnych i remontowych. Natomiast komendanci wojewódzcy (stołeczny) policji odpowiedzialni są za realizację programu na terenie swoich garnizonów. Nadzór nad całością programu sprawuje minister spraw wewnętrznych poprzez zespół ds. programu standaryzacji komend i komisariatów policji.
Źródło: www.msw.gov.pl