Z dniem 26 grudnia 2013 r. wejdzie w życie rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 20 listopada 2013 r. w sprawie przesyłek w głosowaniu korespondencyjnym wyborców niepełnosprawnych (Dz. U. poz. 1504). Rozporządzenie określa tryb doręczania kopert zwrotnych do obwodowych komisji wyborczych oraz tryb przekazywania właściwemu dyrektorowi delegatury Krajowego Biura Wyborczego pakietów wyborczych, jeżeli przekazanie pakietów wyborczych obwodowej komisji wyborczej do zakończenia głosowania nie było możliwe oraz kopert zwrotnych niedoręczonych do obwodowej komisji wyborczej do zakończenia głosowania.
Nowe rozporządzenie powiela regulację obowiązującego dotychczas rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 września 2011 r. w sprawie trybu doręczania i przekazywania przesyłek w głosowaniu korespondencyjnym wyborców niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 197, poz. 1171), wprowadzając do niej jedynie zmianę natury terminologicznej - termin "operator publiczny" zastąpiony został pojęciem "operatora wyznaczonego".
Obecnie obowiązujące przepisy wykonawcze w sprawie przesyłek w głosowaniu korespondencyjnym wyborców niepełnosprawnych posługują się pojęciem "operatora publicznego", używanym w nieobowiązującej już ustawie z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe ( tj. Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159, ze zm.). Natomiast obecnie obowiązująca ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529) wprowadziła do języka prawnego, w miejsce terminu "operator publiczny", pojęcie "operatora wyznaczonego", w związku z czym konieczne było wprowadzenie podobnej zmiany do przepisów wykonawczych.
Artykuł pochodzi z programu LEX dla Samorządu Terytorialnego>>>
Przydatne materiały:
Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 20 listopada 2013 r. w sprawie przesyłek w głosowaniu korespondencyjnym wyborców niepełnosprawnych (Dz. U. poz. 1504)