SOKiK utrzymał decyzję Prezesa UOKiK w sprawie spółki Polkomtel i nałożone kary w łącznej wysokości ponad 50 mln zł za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów - podał we wtorek Urzą Ochrony Konkurencji i Konsumentów na Twitterze.

Urząd przypomniał, że postępowanie przeciw operatorowi wszczęto pod koniec grudnia 2018 r., kiedy to do UOKiK wpłynęło zawiadomienie od konsumenta, że Polkomtel dolicza opłaty za video streaming, choć miał on wykupiony pakiet internetowy. Dotyczyło to ofert takich jak: Bezpieczny internet, Nielimitowany internet oraz Pakiet non stop. W toku postępowania Urząd ustalił, że konsumenci nie mogli z nich w pełni korzystać, ponieważ Polkomtel od 2013 r. pobierał dodatkowe opłaty za tzw. video streaming, czyli słuchanie radia on-line, oglądanie filmów w internecie lub treści wideo. Było to 40 groszy za minutę transmisji.

Czytaj także: Polkomtel zwróci bezprawnie pobrane opłaty za usługi premium>>

UOKiK stwierdził, że dodatkowe opłaty nie były wyszczególnione na fakturze i uznał, iż takie działanie wprowadzało konsumentów w błąd, ponieważ dopiero gdy ktoś przeanalizował biling, orientował się, że musi zapłacić za usługi multimedialne. Według UOKiK praktyka ta była stosowana do 2017 r. i została zaniechana.

UOKiK uznał, że Polkomtel naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na spółkę karę 5,6 mln zł. Spółka została też zobowiązana do opublikowania na swojej stronie internetowej oraz w swoich mediach społecznościowych oświadczenia wraz z linkiem do rozstrzygnięcia urzędu.