Znaczny sukces odniósł Kraków, który w tegorocznym zestawieniu znalazł się na 4. miejscu na świecie i pierwszym w Europie Środkowo-Wschodniej. Kraków poprawił swój wynik z ubiegłego roku (wówczas zajął 5. miejsce) oraz sprzed dwóch lat (16. miejsce), wyprzedził również w tegorocznym rankingu m.in. Pragę i Budapeszt (odpowiednio 12. i 22. miejsce). Stolica Małopolski została uznana za cenione przez inwestorów miejsce lokowania inwestycji w centra usług finansowo-księgowych, wielojęzyczne centra obsługi klienta (multilingual contact center) oraz centra usług rekrutacji i zarządzania zasobami ludzkimi (human resources). Drugie polskie miasto w rankingu – Warszawa (28.miejsce) zdaniem autorów raportu wyróżnia się jako lokalizacja usług ochrony zdrowia (heath-care services).
Polska w zestawieniu krajów będących najlepszymi lokalizacjami centrów BPO znalazła się na 10. miejscu. Autorzy raportu podkreślają, że Polska jest idealnym miejscem do lokowania inwestycji usługowych ukierunkowanych na obsługę klientów w Zachodniej Europie i Skandynawii. Ze swoją zdolnością świadczenia szerokiego spektrum usług w wielu językach obcych i w dobrych lokalizacjach biurowych w całym kraju, Polska stała się najsilniejszym ośrodkiem BPO w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Podkreślono światowy poziom polskiego systemu edukacji.
Warto zauważyć, że Polska w porównaniu z innymi krajami europejskimi najbardziej awansowała w rankingu „Top 50 Emerging Global Outsourcing Cities”. W pierwszej trzydziestce miast ujętych w rankingu, jedynie Polska umieściła dwa swoje miasta: Kraków i Warszawę. Najliczniejszą grupę spośród 50 najlepszych lokalizacji dla inwestycji typu BPO stanowią miasta środkowej i wschodniej Europy (26%), po 14% - lokalizacje we wschodniej Azji i Ameryce Południowej, po 10% - miasta na Bliskim Wschodzie i w Południowo-Wschodniej Azji. Firma Tholons już po raz czwarty opublikowała ranking 50 najlepszych lokalizacji outsourcingu.
Polska to miejsce do inwestycji w centra usług finansowo-księgowych
Podstawą sukcesu w biznesie usługowym jest właściwa lokalizacja firmy, która pozwala świadczyć obsługę klientów na najwyższym poziomie. Z takiego założenia wychodzą autorzy raportu Top 50 Emerging Global Outsourcing Cities, opublikowanego przez firmę consultingową Tholons. Kraków został uznana za cenione przez inwestorów miejsce lokowania inwestycji w centra usług finansowo-księgowych, wielojęzyczne centra obsługi klienta (multilingual contact center) oraz centra usług rekrutacji i zarządzania zasobami ludzkimi (human resources).