- Wielu klientów biur podróży w takiej sytuacji ogranicza się wyłącznie do dochodzenia praw wynikających z tego rozporządzenia. Najczęściej wynika to z informacji do nich docierających. Pasażerowie są informowani, że w takiej sytuacji mogą dochodzić takiego odszkodowania. Informacje te docierają do nich z wielu źródeł, także ze strony firm specjalizujących się w pomocy w dochodzeniu takich odszkodowań. Takie ograniczenie się do odszkodowania wynikającego z tego rozporządzenia to moim zdaniem co do zasady istotny błąd. Z rozporządzenia 261/2004 wynika bowiem wyraźnie (art. 3 pkt 6): Niniejsze rozporządzenie nie narusza praw pasażerów wynikających z dyrektywy 90/314/EWG. Więcej>>
Opóźniony lot uprawnia do rekompensaty za spóźnienie i za poniesione szkody
Gdy dojdzie do opóźnienia wylotu na urlop pasażer może ubiegać się o odszkodowanie za to opóźnienie, ale może także dochodzić od organizatora wyjazdu odpowiedzialności z tytułu szkody niemajątkowej, np. zmarnowanego urlopu twierdzi radca prawny dr Piotr Cybula.