Rozporządzenie wprowadzi przepis, według którego akta prowadzone wyłącznie w postaci elektronicznej będą zawierać cyfrowe odwzorowania pism i dokumentów wytworzonych w postaci tradycyjnej. Zasada działa również w odwrotną stronę - akta papierowe muszą zawierać wydruki dokumentów wystawionych w formie elektronicznej.
W projektowanych przepisach unormowana zostanie również problematyka sporządzania pism oraz dokumentów, które będą przesyłane za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, odnosi się to także do pism i dokumentów przesyłanych przez komornika do administracyjnych organów egzekucyjnych oraz organów podatkowych.
Komornik sam zdecyduje, czy prowadzić akta w formie elektronicznej
![Komornik sam zdecyduje, czy prowadzić akta w formie elektronicznej](/gfx/prawopl/_thumbs/pl/wkdokumenty/000/183/139/1/prawnik_mlotek_00004_istock,nICD62SaolTLo7bXW5mZ.jpg)
Komornik prowadzący czynności przy użyciu systemu teleinformatycznego sam wybierze, czy prowadzić akta w postaci elektronicznej, czy hybrydowej. Resort sprawiedliwości przygotował projekt rozporządzenia regulującego tę materię.