"Wielu z nas niejednokrotnie było we frustrującej sytuacji, w której poinformowano nas na lotnisku, że nie przysługują nam żadne prawa, mimo iż nie było to zgodne z prawdą. Dzięki tej aplikacji miliony podróżnych uzyskają szybki dostęp do informacji o prawach pasażera wtedy, gdy informacje te będą im najbardziej potrzebne, w nieoczekiwanych okolicznościach" – napisał w rozesłanej do mediów informacji Siim Kallas, wiceprzewodniczący Komisji odpowiedzialny za transport.
Obecnie dostępna bezpłatnie aplikacja dotyczy tylko przewozów lotniczych i kolejowych, jednak przedstawiciele Komisji zapewniają, że w 2013 roku baza zawierać będzie także informacje o ruchu autokarowym i autobusowym a także transporcie wodnym. Dodatkowo, może również posłużyć do przekazywania podróżującym aktualnych wskazówek dotyczących podróży oraz informowania o ewentualnych zagrożeniach w ruchu pasażerskim. Zawiera też bazę kontaktową europejskich przewoźników.
Aplikacja dostępna jest w 22 unijnych językach, w tym po polsku. Pobrać mogą ją użytkownicy smartfonów i tabletów, pracujących w oparciu o systemy operacyjne Android, OS X, Blackberry OS i Windows Phone 7.
Program stanowi część prowadzonej przez Komisję kampanii informacyjnej "Prawa pasażera w zasięgu ręki". (PAP)
kpk/ ls/