Jednym z pierwszych podmiotów, który skorzysta z tej aplikacji będzie gmina Bystrzyca Kłodzka. Rozwiązane jest budowane między innymi dzięki dofinansowaniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Czytaj: Jak nie pandemia, to klienci wymuszą zmiany w kancelariach >>

Aplikacją w sytuację kryzysową

Chodzi o aplikacje, którą będzie można pobrać zdalnie przez internet w wersji mobilnej np. na smartfony oraz na laptopy i komputery stacjonarne. Celius na budowę systemu informatycznego otrzymał dofinansowanie w wysokości niemal 1 mln złotych od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020. Aplikacja była budowana przy współpracy między innymi z prawnikami kancelarii Sołtysiński Kawecki & Szlęzak, specjalistami BHP oraz byłymi żołnierzami i funkcjonariuszami formacji specjalnych. Jednym z pierwszych podmiotów, który zdecydował się na korzystanie z aplikacji będzie gmina Bystrzycka Kłodzka.

- Dochodzi do groźnego wypadku komunikacji publicznej na terenie gminy, do firmy czy urzędu miasta dzwoni ktoś z informacją o bombie albo pojawia się agresywny petent - wystarczy wtedy wcisnąć przycisk alert w aplikacji i ona sama zawiadamia wszystkich zainteresowanych o niebezpiecznej sytuacji, pokazuje jakie podjąć kolejne kroki, czy ewakuować wszystkich pracowników i jakie służby powiadomić. Rozwiązanie zawiera scenariusze, które są w stanie przewidzieć przebieg sytuacji kryzysowej. System ma m.in. zaszyte informacje dotyczące podstawy prawnej wykonywanych działań, zestaw kontaktów do służb, który uruchamia się po decyzji lidera zespołu kryzysowego. Aplikacja przede wszystkim automatycznie informuje oraz organizuje odpowiedni zespół kryzysowy, wykorzystując wewnętrzny system komunikacji i geolokalizacji oraz organizacji pracy. Wszystkie dane w aplikacji są szyfrowane, również proces przekazywania danych - tłumaczy Michał Lorenc, Prezes Zarządu Celiusa.

 

Dzięki aplikacji pracownicy firmy czy urzędu w czasie sytuacji kryzysowej otrzymują aktualne informacje, polecenia, zalecenia i rekomendacje. Zawiera ona - jak zapewniają twórcy - niezbędne checklisty, formatki i instrukcje postępowania. Daje też możliwość automatycznego raportowania całego przebiegu procesu zarządzania kryzysowego z opcją rejestracji rozmów członków zespołu kryzysowego.

- Aplikacja będzie oferowana w modelu SaaS, czyli dostępna w chmurze jako usługa. Jest to model dystrybucji oprogramowania, który wiąże się z dokonywaniem płatności za konkretne funkcje określonej aplikacji. Za pośrednictwem Internetu udostępniane jest programowanie, nie ma więc potrzeby instalacji oraz uruchamiania programu na komputerze. Z aplikacji można korzystać na komórce, laptopie czy komputerze. Wersja podstawowa w abonamencie może obsługiwać organizację liczącą około 200 pracowników. Jestem przekonany, że w dobie pandemii i wojny w Ukrainie, nasze rozwiązanie przyśpieszy ułatwiając zarządzanie w trudnych momentach dla firmy czy urzędu - dodaje Jarosław Śmigiel, członek Zarządu Celiusa.