Kampania, która rozpoczyna się 30 września, będzie emitowana w najbardziej efektywnych kanałach mediowych online. Wykorzystywane w niej spoty reklamowe i formaty statyczne odwołują się do codziennych, nie zawsze łatwych wyzwań. Wsparcie, które daje adwokat, rozwiązując problemy prawne przekłada się na poczucie spokoju i bezpieczeństwa. - „Najspokojniejszy człowiek na świecie” odwołuje się do fundamentalnej potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa sobie i bliskim. Pokazuje, że w świecie pełnym wyzwań i niepokojów związanych z podejmowaniem ważnych decyzji, pomoc adwokata, to w istocie zyskanie poczucia spokoju i bezpieczeństwa. Uzmysłowia, że do adwokata można się zwrócić z każdym problemem prawnym, bez względu na jego rodzaj czy charakter - zaznacza samorząd.

Czytaj: „Leśne sprawy Misia Adwokata” także w języku migowym >>

Promocja i budowa zaufania

Celem kampanii, jak podkreślają jej autorzy, jest zwiększenie dostępności i zrozumienia dla usług prawnych. Ma ona również edukować w zakresie przystępności usług adwokackich.

- Naszym celem jest nie tylko promocja zawodu adwokata, ale przede wszystkim pogłębianie zaufania do naszej profesji. Pokazujemy, że adwokaci są blisko ludzi, gotowi służyć swoją wiedzą i doświadczeniem, a w trudnych momentach zapewniają spokój i bezpieczeństwo. Kampania ma przypomnieć, że adwokaci nie tylko reprezentują klientów w sądzie, ale także doradzają im we wszystkich kwestiach prawnych: tak zawodowych, jak i osobistych. Celem kampanii jest także odczarowanie stereotypów, ale też uświadomienie naszym klientom ich potrzeb. Zwiększenie świadomości, że często najprostszym i najlepszym sposobem na uzyskanie odpowiedzi na pytania czy rozwianie wątpliwości i uniknięcie większych problemów jest skorzystanie z porady prawnej – mówi Przemysław Rosati, Prezes Naczelnej Rady Adwokackiej.

Kampania potrwa dwa miesiące. Adwokatura liczy, że stanie się jednym z najważniejszych projektów promujących zawód adwokata w Polsce. Za jej prowadzenie po stronie NRA odpowiada Komisja Wizerunku pod przewodnictwem adw. Dariusza Lipskiego.

Czytaj w LEX: Dobre praktyki dotyczące cyberbezpieczeństwa w działalności kancelarii adwokackich i pracy adwokata – wprowadzenie >

Ankieta dotycząca postrzegania adwokatów

W ramach przygotowań do kampanii zostały przeprowadzone badania na temat postrzegania adwokatów i świadomości prawnej społeczeństwa.

- Zadaliśmy sobie pytanie, czego najbardziej potrzebują dziś ludzie – mówi adw. Dariusz Lipski, przewodniczący Komisji Wizerunku. – I jak na tę potrzebę odpowiada praca adwokatów. Jesteśmy przekonani, że pomoc prawna udzielana w szeregu sprawach począwszy od tworzenia firmy, przez sprawy kredytowe, rodzinne, aż po ochronę dobrego imienia, jest istotnym czynnikiem zapewniającym spokój. Kampania odpowiada na pytanie: Co takiego ma najspokojniejszy człowiek na świecie? Najspokojniejszy człowiek na świecie ma adwokata, ma adwokatkę - podsumowuje.