Obowiązująca od 1 stycznia 2010 r. ustawa z dnia 10 września 2009 r. o zmianie ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 190, poz. 1473) upraszcza regulacje dotyczące udostępniania w formie elektronicznej zainteresowanym podmiotom dzienników urzędowych i zbiorów aktów prawa miejscowego.
W celu uwzględnienia specyfiki ogłaszanych w dziennikach urzędowych orzeczeń Trybunału Konstytucyjnego, a także obwieszczeń i uchwał Państwowej Komisji Wyborczej oraz protokołów terytorialnych komisji do spraw referendum dodany został przepis regulujący treść dokumentu elektronicznego. Poświadczenie zgodności z oryginałem orzeczenia powinno obejmować oznaczenie organu oraz imiona i nazwiska członków składu orzekającego, który je wydał i podpisał, a dokument opatrzony powinien być bezpiecznym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do sporządzenia odpisu orzeczenia. Zasady te stosuje się odpowiednio do uchwał i obwieszczeń Państwowej Komisji Wyborczej i protokołów komisji do spraw referendum.
Na urzędy terenowych organów administracji rządowej oraz organów samorządu terytorialnego nałożony został obowiązek udostępniania nieodpłatnie Dziennika Ustaw i Monitora Polskiego w formie elektronicznej do wglądu i do pobrania na stronach internetowych tych urzędów lub do powszechnego wglądu w godzinach pracy tych urzędów, w miejscu do tego przeznaczonym i powszechnie dostępnym, a także obowiązek prowadzenia w formie elektronicznej zbiorów dzienników urzędowych wraz ze skorowidzem do nich. Nieodpłatnie w formie elektronicznej na stronach internetowych organów wydających je, udostępniane będą także inne dzienniki urzędowe oraz zbiory aktów prawa miejscowego stanowione przez powiat lub gminę.
Stosowanie przepisów dotyczących przedstawiania do ogłoszenia oraz przechowywania dokumentów elektronicznych zostało wyłączone w przypadku aktów kierowanych do ogłoszenia w Monitorze Polskim.
W celu uwzględnienia specyfiki ogłaszanych w dziennikach urzędowych orzeczeń Trybunału Konstytucyjnego, a także obwieszczeń i uchwał Państwowej Komisji Wyborczej oraz protokołów terytorialnych komisji do spraw referendum dodany został przepis regulujący treść dokumentu elektronicznego. Poświadczenie zgodności z oryginałem orzeczenia powinno obejmować oznaczenie organu oraz imiona i nazwiska członków składu orzekającego, który je wydał i podpisał, a dokument opatrzony powinien być bezpiecznym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do sporządzenia odpisu orzeczenia. Zasady te stosuje się odpowiednio do uchwał i obwieszczeń Państwowej Komisji Wyborczej i protokołów komisji do spraw referendum.
Na urzędy terenowych organów administracji rządowej oraz organów samorządu terytorialnego nałożony został obowiązek udostępniania nieodpłatnie Dziennika Ustaw i Monitora Polskiego w formie elektronicznej do wglądu i do pobrania na stronach internetowych tych urzędów lub do powszechnego wglądu w godzinach pracy tych urzędów, w miejscu do tego przeznaczonym i powszechnie dostępnym, a także obowiązek prowadzenia w formie elektronicznej zbiorów dzienników urzędowych wraz ze skorowidzem do nich. Nieodpłatnie w formie elektronicznej na stronach internetowych organów wydających je, udostępniane będą także inne dzienniki urzędowe oraz zbiory aktów prawa miejscowego stanowione przez powiat lub gminę.
Stosowanie przepisów dotyczących przedstawiania do ogłoszenia oraz przechowywania dokumentów elektronicznych zostało wyłączone w przypadku aktów kierowanych do ogłoszenia w Monitorze Polskim.