Z informacji Departamentu Kontroli Skarbowej Ministerstwa Finansów wynika, że z tego tytułu w 2007 r. budżet uzyskał wpłaty rzędu 296 mln zł w ., 265 mln zł w 2008 r. i 269 mln zł w 2009 r.
Jak pokazało życie dobrowolna reakcja podatnika jest lepsza niż walka z fiskusem w długim procesie odwoławczym po kontroli skarbowej na wielu instancjach, w tym instancji sądowej - twierdzi Janusz Kobeszko, doradca podatkowy z kancelarii prawnej Majchrzak Brandt i Wspólnicy, doradca ds.funduszy strukturalnych. Mechanizm został wprowadzony wyjątkowo i wyłącznie do ustawy o kontroli skarbowej, która wiąże inspektorów kontroli skarbowej, a nie do stosowania przez zwykłe urzędy skarbowe.
Ten prosty mechanizm oszczędza czas podatnika, jest skuteczny jako forma kontrolnego ściągania podatków i jest efektywny co do kosztu pracy pracowników administracji, jakimi są inspektorzy kontroli skarbowej. W czasach szukania oszczędności i pomysłów na usprawnienie funkcjonowania budżetu jest to wręcz przykład do naśladowania i stosowania na styku danina publiczna/podatnik. Sprawność mechanizmu polepsza rankingi przyjazności administracji i sprawności państwa. Gdyby były stosowane w administracji w szerszym zakresie mogłyby pomóc w poprawie pozycji Polski w rankingach Banku Światowego i innych ośrodków oceniających i opiniotwórczych. Nadmierne mnożenie kontroli i instytucji kontrolnych jest niepotrzebne - potrzebna jest zmiana orientacji ich działania.
Często dyskutuje się na temat obarczenia urzędników kosztami złych i mylnych decyzji podatkowych. Czy w tym przypadku odważne kroki Ministra Finansów z 2006r., wprowadzające dobrowolne korekty podatkowe składane w trakcie kontroli mogłyby doczekać się lepszej oceny opinii publicznej. Jak widać nie zawsze urzędnicy fiskusa są źli, a czasem mogą być skuteczni i przyjaźni jednocześnie, bez wywoływania swoją ingerencją dodatkowych kosztów administracyjnych, społecznych i gospodarczych.
Jak pokazało życie dobrowolna reakcja podatnika jest lepsza niż walka z fiskusem w długim procesie odwoławczym po kontroli skarbowej na wielu instancjach, w tym instancji sądowej - twierdzi Janusz Kobeszko, doradca podatkowy z kancelarii prawnej Majchrzak Brandt i Wspólnicy, doradca ds.funduszy strukturalnych. Mechanizm został wprowadzony wyjątkowo i wyłącznie do ustawy o kontroli skarbowej, która wiąże inspektorów kontroli skarbowej, a nie do stosowania przez zwykłe urzędy skarbowe.
Ten prosty mechanizm oszczędza czas podatnika, jest skuteczny jako forma kontrolnego ściągania podatków i jest efektywny co do kosztu pracy pracowników administracji, jakimi są inspektorzy kontroli skarbowej. W czasach szukania oszczędności i pomysłów na usprawnienie funkcjonowania budżetu jest to wręcz przykład do naśladowania i stosowania na styku danina publiczna/podatnik. Sprawność mechanizmu polepsza rankingi przyjazności administracji i sprawności państwa. Gdyby były stosowane w administracji w szerszym zakresie mogłyby pomóc w poprawie pozycji Polski w rankingach Banku Światowego i innych ośrodków oceniających i opiniotwórczych. Nadmierne mnożenie kontroli i instytucji kontrolnych jest niepotrzebne - potrzebna jest zmiana orientacji ich działania.
Często dyskutuje się na temat obarczenia urzędników kosztami złych i mylnych decyzji podatkowych. Czy w tym przypadku odważne kroki Ministra Finansów z 2006r., wprowadzające dobrowolne korekty podatkowe składane w trakcie kontroli mogłyby doczekać się lepszej oceny opinii publicznej. Jak widać nie zawsze urzędnicy fiskusa są źli, a czasem mogą być skuteczni i przyjaźni jednocześnie, bez wywoływania swoją ingerencją dodatkowych kosztów administracyjnych, społecznych i gospodarczych.