Termin zakończenia konsultacji społecznych resort zdrowia wyznaczył na 27 czerwca. Określenie tak niedogodnego w czasie i krótkiego terminu – zaledwie kilku dni wolnych od pracy – w tak ważnej i kontrowersyjnej społecznie sprawie, znacznie utrudniło merytoryczne przeprowadzenie analizy dokumentu. BCC w piśmie skierowanym do Ministerstwa Zdrowia zaproponował wydłużenie okresu konsultacji, a także wnioskował o zorganizowanie z udziałem zainteresowanych podmiotów konferencji uzgodnieniowej.
BCC przypomina, że już w trakcie prac legislacyjnych nad ustawą refundacyjną wielokrotnie wyrażał negatywną opinię  i sprzeciw  wobec wprowadzenia przepisów dotyczących zawierania umów na refundację leków przez Narodowy Fundusz Zdrowia  z aptekami.  Uznajemy je jako zbędną, kolejną biurokratyczną barierę dla przedsiębiorców, a przede wszystkim pacjentów – w ich dostępie do świadczeń zdrowotnych. Konsekwentnie prezentujemy stanowisko (i popieramy w tym zakresie działania polskiego samorządu aptekarskiego), że przepisy dotyczące umów na realizację recept zawarte w ustawie o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobów medycznych powinny być usunięte z polskiego systemu prawnego.
Według ekspertów BCC. proponowane w rozporządzeniu rozwiązania zaprzeczają ustawie o ograniczaniu barier administracyjnych dla przedsiębiorców i obywateli. Uważamy, że  redukcja wielu obowiązków oraz ograniczania barier dla przedsiębiorstw, powinna stanowić priorytet działania nie tylko parlamentu ale również ministra zdrowia.
W ocenie BCC konsultowany projekt rozporządzenia jest sprzeczny z intencjami rządu i oczekiwaniami przedsiębiorców. Służy jedynie  podporządkowaniu podmiotów prowadzących  apteki strukturom Narodowego Funduszu Zdrowia.
Z punktu widzenia przedsiębiorcy projekt rozporządzenia  działa na niekorzyść przedsiębiorców, ponieważ:
-  nie zapewnia  poszanowania zasady równości stron umowy,
-  przewiduje wyłącznie odpowiedzialność podmiotu prowadzącego aptekę,
-  nie precyzuje żadnej odpowiedzialności i ponoszenia kar umownych ze strony NFZ,
-  umacnia dominującą pozycję NFZ i tak przesadnie określoną już ustawą refundacyjną wobec  przedsiębiorców – właścicieli aptek bez względu na formę własności.

Dlatego BCC, po dokonaniu analizy konsultowanego projektu rozporządzenia, przedstawił Ministerstwu Zdrowia na piśmie szczegółowe uwagi i propozycje  do projektu rozporządzenia oraz zadeklarował udział swoich ekspertów w dalszych pracach na tym aktem prawnym.