Rozporządzenie doprecyzowuje też objaśnienia dotyczące w szczególności obowiązku podawania przez pełnomocników będących adwokatem, radcą prawnym czy doradcą podatkowym adresu elektronicznego na potrzeby doręczania pism pełnomocnikowi oraz wyjaśnia pojęcie „adres elektroniczny”.
Przewidziane w nim zmiany mają też charakter ujednolicający (m.in. zakres danych mocodawcy i pełnomocnika oraz treść oświadczeń przez nich składanych) z rozwiązaniami zastosowanymi we wzorze pełnomocnictwa ogólnego i we wzorze zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tego pełnomocnictwa, które obowiązują od 1 lipca 2016 r.
Zmiana o charakterze dostosowawczym, w związku z reformą administracji skarbowej, polega na skreśleniu w treści formularzy wyrazów: „lub organu kontroli skarbowej” (w opisie miejsca składania i zakresie pełnomocnictwa oraz analogicznie w opisie miejsca składania zawiadomień o zmianie pełnomocnictwa).
Rozporządzenie ministra rozwoju i finansów z 17 lutego 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocnictw (Dz. U. poz. 349) wejdzie w życie 1 marca 2017 r.