Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach może dotyczyć rozliczeń podatków państwowych: dochodowych, VAT, akcyzy. Wniosek może obejmować także podatek od nieruchomości lub od środków transportowych (w tym przypadku składa się go do urzędu miasta, gminy lub starostwa), a także opłatę za korzystanie ze środowiska (wniosek trafi w tym przypadku do właściwego urzędu marszałkowskiego).
Wniosek może być elektroniczny
Zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach może być potrzebne m.in. podczas:
- załatwiania spraw w banku (np. przy staraniu się o kredyt),
- zawierania umowy leasingowej,
- sprzedaży nieruchomości,
- udziału w zamówieniach publicznych, gdy zażąda tego zamawiający,
- potwierdzania wiarygodności kontrahenta (zaświadczenie o stanie jego rozliczeń podatkowych dostaje się tylko za jego zgodą).
Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć online przez portal Biznes.gov.pl.
Profil zaufany albo podpis elektroniczny
Do podpisania wniosku potrzebny będzie profil zaufany albo podpis elektroniczny. Przy wypełnianiu wniosku należy pamiętać o wybraniu odpowiedniego urzędu, do którego trafi dokument.
Cena promocyjna: 233.1 zł
|Cena regularna: 259 zł
|Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: zł
Wydanie zaświadczenia wymaga uiszczenia opłaty skarbowej. Wynosi ona 21 zł za wydanie jednego egzemplarza zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach. Opłatę wpłaca się nie na rachunek urzędu skarbowego, ale na konto urzędu miasta/gminy, na terenie którego znajduje się właściwy urząd skarbowy.
Zobacz również: Fiskus skutecznie „zabija” interpretacje indywidualne >>
Zaświadczenie jest wydawane w ciągu siedmiu dni. Urząd może przysłać dokument w formie elektronicznej lub przesyłką pocztową – o ile zaznaczy się to we wniosku. Zaświadczenie można też odebrać w urzędzie.
Zobacz linię orzeczniczą w LEX: Składanie zaświadczeń z urzędu skarbowego o niezaleganiu z opłacaniem podatków przez wspólników spółki cywilnej >
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.