Zdaniem skarżącej spółki, kwestionowany przepis, zwiększający stawki podatku od gier na automatach o niskich wygranych, miał charakter normy ukierunkowanej wyłącznie na cel pozafiskalny. Celem miało być ograniczenie zakresu swobody prowadzenia działalności gospodarczej poprzez znaczące i nieproporcjonalne ograniczenie liczby automatów o niskich wygranych oraz punktów gier na tych automatach.

To zagadnienie zawiera:

{"dataValues":[7745,6069,1766,25,8],"dataValuesNormalized":[10,8,3,1,1],"labels":["Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Komentarze i publikacje","Pytania i odpowiedzi","Akty prawne","Procedury"],"colors":["#EA8F00","#007AC3","#940C72","#85BC20","#E5202E"],"maxValue":15613,"maxValueNormalized":20}

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

 

Cena promocyjna: 199.2 zł

|

Cena regularna: 249 zł

|

Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: zł


Przepis ten miał bowiem prowadzić do nierentowności prowadzenia gier na automatach o niskich wygranych, co jest niezgodne z konstytucyjnymi zasadami proporcjonalności, ochrony własności i swobody działalności gospodarczej. Trybunał Konstytucyjny nie uznał jednak argumentów podatnika. Stwierdził, że art. 139 ust. 1 ustawy o grach hazardowych  jest zgodny z art. 20 w związku z art. 22 Konstytucji.

SK 3/14

Zobacz również: Podstawa opodatkowania podatkiem od gier >>

Będą kolejne uproszczenia w podatkach i rachunkowości >>