Resort finansów przypomniał we wtorek o obowiązku wpisywania prawidłowego numeru PESEL/NIP osoby, dla której wysyła się informację (podatnika). Podkreślił, że wpisanie prawidłowego numeru PESEL/NIP pracownika w informacji o jego przychodach jest obowiązkiem pracodawcy (płatnika) wynikającym z ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.

 

PESEL lub NIP w PIT-11 za 2022 rok

Od stycznia 2022 r. nie ma możliwości przesłania drogą elektroniczną informacji PIT-11 za 2022 r. z wpisanym ciągiem tych samych cyfr (np. 1111111111 czy 9999999999).

- Nieprawidłowe numery PESEL/NIP wpisywane przez płatników utrudniają, a często uniemożliwiają podatnikowi rozliczenie się z podatku za 2022 r. w usłudze Twój e-PIT – podkreśla MF.

Prawidłowy numer PESEL/NIP w informacjach przekazywanych do urzędu skarbowego pozwala na jednoznaczną identyfikację podatnika. Umożliwia to:

  • wygenerowanie i udostępnienie osobie, dla której wysyłasz informację, zeznania podatkowego w usłudze Twój e-PIT na podatki.gov.pl, oraz skorzystanie z ulg i odliczeń, co może umożliwić zwrot nadpłaty podatku,
  • zalogowanie się osoby do usługi Twój e-PIT z wykorzystaniem danych autoryzujących, na które składają się m.in. PESEL lub NIP.

 

Aktualne wersje formularzy

Pamiętać należy również, aby wysłać dokumenty drogą elektroniczną w aktualnej wersji formularza: PIT-11 w wersji 29 a PIT-40A/11A w wersji 21. Zapewniają one wygenerowanie zeznań w usłudze Twój e-PIT zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Informacje PIT-11 i PIT-40A/11A można przygotować na formularzu dostępnym na stronie podatki.gov.pl w zakładce Formularze elektroniczne dla płatników.

Oznaczenie wersji znajduje się w prawym dolnym rogu każdego formularza.

Zobacz również: Od stycznia 2023 roku PIT-2 muszą składać nie tylko pracownicy >>