Ministerstwo Finansów opublikowało komunikat przypominający podatnikom o konieczności złożenia pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej - UPL-1 gdy chcą złożyć deklaracje lub informacje przez Internet. Pełnomocnictwo jest warunkiem skutecznego złożenia do systemu e-Deklaracje deklaracji lub informacji podatkowych opatrzonych podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Podatnik powinien przed wysłaniem deklaracji, w tym informacji PIT-11, złożyć pełnomocnictwo do urzędu skarbowego właściwego w sprawach ewidencji podatników i płatników.
Brak pełnomocnictwa skutkować będzie odrzuceniem dokumentu przez system e-Deklaracje.
Powyższy komunikat nie dotyczy podatników, którzy już złożyli takie pełnomocnictwo i nie zostało ono odwołane poprzez złożenie zawiadomienia o odwołaniu pełnomocnictwa.
Wzór pełnomocnictwa UPL-1 dostępny jest na stronie internetowej www.e-deklaracje.gov.pl.
Pełnomocnictwo UPL-1 warunkuje złożenie e-deklaracji
W celu skutecznego złożenia e-deklaracji przez pełnomocnika podatnik powinien złożyć w urzędzie skarbowym, w formie papierowej pełnomocnictwo UPL-1.