Od 21 stycznia 2013 r., kiedy weszły w życie zmiany ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, można już wysyłać mailem oferty handlowe na adresy typu sekretariat@nazwa.firmy.pl, kontakt@nazwapodmiotu.com, czy biuro@nazwa.firmy.pl).
Jeśli natomiast adres zawiera imię i/lub nazwisko, nawet wtedy, gdy znajduje się w domenie firmy, konieczne jest uzyskanie zgody na przesłanie oferty. Ponieważ to nadawca musi ustalić, czy adres e-mail należy do osoby fizycznej czy osoby prawnej w razie wątpliwości warto zwrócić się w takim przypadku z zapytaniem, czy mamy do czynienia z adresem firmy (instytucji) czy z należącym do osoby fizycznej. Mając pewność, że nie kierujemy korespondencji na adres osoby fizycznej unikniemy nie tylko naruszenia przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ale jednocześnie zapisów ustawy o ochronie danych osobowych. Te ostatnie chronią bowiem m.in. adresy zawierające imię i nazwisko w domenach firmowych. Osoba fizyczna, która otrzyma niezamówioną informację handlową może złożyć wniosek o ściganie takiego wykroczenia, za które grozi kara grzywny.
Wysyłając prośbę (zapytanie) o możliwość wysłania oferty np. do potencjalnych klientów lub partnerów biznesowych nie wolno umieszczać w niej informacji handlowych, a więc np. szczegółów oferty. Aby adresat mógł się zorientować, jakiego typu informacji może się spodziewać wyrażając zgodę, można jedynie w ogólny sposób wskazać czego będzie ona dotyczyła.
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną za informację handlową uznaje każdą informację przeznaczoną bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód, której prawo do wykonywania zawodu jest uzależnione od spełnienia wymagań określonych w odrębnych ustawach.