31 grudnia 2021 roku Ministerstwo Finansów przestanie udostępniać aplikację e-Deklaracje Desktop. Użytkownicy, którzy chcą mieć dostęp do deklaracji wysłanych przez aplikację, mogą je zapisać jako pliki PDF (z użyciem funkcjonalności aplikacji).
Jak zapisać formularze w aplikacji e-Deklaracje Dektop
Formularze (deklaracje oraz Urzędowe Potwierdzenia Odbioru – UPO), które znajdują się w zakładce „Moje rozliczenia”, można zapisać w formie PDF lub wydrukować. Aby to zrobić, należy skorzystać z paska narzędzi Adobe Readera, który jest dostępny nad otwartym formularzem (po kliknięciu ikony dyskietki otworzy się okno z pytaniem o miejsce zapisania pliku, a po kliknięciu ikony drukarki – okno parametrów wydruku).
Od 1 stycznia 2022 roku na stronie podatki.gov.pl (Aplikacja e-Deklaracje Desktop) nie będą dostępne instrukcje i pliki instalacyjne aplikacji.
Formularze interaktywne wysyłane przez bramkę e-Deklaracje – bez zmian
Zmiany nie dotyczą formularzy interaktywnych wysyłanych przez bramkę e-Deklaracje. Oznacza to, że formularze interaktywne będą nadal udostępniane i będzie je można wysyłać z wykorzystaniem wtyczki (plug-in).
Zobacz również: Podatkami zaczynają rządzić algorytmy >>
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.