Oto przykłady, jak firmy mogą korzystać z social media.
1. Źródło danych na temat potrzeb i oczekiwań klientów
Social media generują olbrzymią ilość danych o klientach, i to w czasie rzeczywistym. Każdego dnia jest dodawanych ponad 500 milionów tweetów, 4,5 miliarda lajków na Facebooku i 95 milionów zdjęć i filmów wideo przesłanych na Instagramie. Za tymi liczbami stoi nieprzebrane bogactwo informacji na temat potencjalnych klientów: kim są, czego chcą i co sądzą na temat poszczególnych firm, produktów i usług. Wystarczy regularnie i aktywnie je analizować, aby zebrać odpowiednie dane klientów i wykorzystać przy podejmowaniu decyzji biznesowych.
2. Zwiększenie świadomości marki i lojalności klientów
Obecność w social media znacznie ułatwia klientom komunikację z firmą. Poza tym jest jeszcze jednym sposobem na zetknięcie się z jej ofertą. W badań wynika, że większość klientów, którzy śledzą ich profile w mediach społecznościowych jest bardziej lojalnych wobec tych marek.
3. Reklama i pomiar jej efektów w czasie rzeczywistym
Reklamy w social media są niedrogim sposobem na promowanie swojej działalności i dystrybucję treści, a co najważniejsze - pozwalają dotrzeć z przekazem do właściwych odbiorców. Przykładowo, wykupując kampanię na LinkedIn można skierować ją do użytkowników dobranych pod kątem lokalizacji, branży, stanowiska, płci i wieku i in. Decydując się na reklamę na Facebooku można określić grupę docelową na podstawie lokalizacji, danych demograficznych, zainteresowań, zachowań w sieci itp. Skuteczność reklam w social media można śledzić i modyfikować w czasie rzeczywistym.
4. Zwiększenie sprzedaży i odkrywanie nowych dróg rozwoju
Social media zwiększają sprzedaż i lojalności klientów głównie dzięki stałej możliwości kontaktu oraz szybkiej i wygodnej obsłudze. Są również cennym sposobem identyfikacji nowych możliwości biznesowych. Badania potwierdzają, że aktywna obecność firm w social media u ¾ z nich przekłada się na wzrost sprzedaży.
5. Klienci oczekują obsługi za pośrednictwem platform społecznościowych
Jeśli firma nie jest obecna w social media, to jej klienci i tak tego oczekują i będą jej tam szukać. Zależy im bowiem na szybkiej reakcji na zapytania i stałą gotowość do rozwiązywania powstających na bieżąco problemów. Po prostu – kto pierwszy (odpowie klientowi) – ten lepszy (zyska zlecenie).
Źródło: https://blog.hootsuite.com, 10 Benefits of Social Media for Business, Emily Copp, 17.08.2016 r.