Co więcej, jedna czwarta zwolenników integracji doprecyzowała, że jest ona odpowiednia tylko dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo. Tylko 2 proc. nauczycieli stwierdziło, że na integracji mogą skorzystać wszyscy uczniowie. Nauczyciele tłumaczą, że ich opinia wynika z dbałości o dobro podopiecznych. Ich zdaniem szkoły integracyjne nie są dobre zwłaszcza dla uczniów autystycznych, którzy mogą źle czuć się wsród zdrowych dzieci, które często są głośne i ruchliwe.
- Promując edukację integracyjną, sugeruje się często, że ta specjalna jest gorsza. Wielu rodziców w to wierzy i na siłę próbuje posłać swoje dziecko do szkoły integracyjnej, nawet jeśli dla niego to mniej korzystne wyjście - mówi jedna z nauczycielek. - Tak jak niektórzy rodzice dzieci pełnosprawnych zaspokajają swoje ambicje, posyłając dziecko do najlepszego liceum w mieście, tak czasem rodzice dzieci upośledzonych chcą swojego syna czy córkę za wszelką cenę widzieć w szkole integracyjnej, a nie specjalnej - podkreśla.Więcej>>
Polecamy: NIK: szkoły źle wydają pieniądze na uczniów niepełnosprawnych