Agencje pracy tymczasowej już dawno przestały być nowszą i ładniejszą wersją pośredniaka. Coraz częściej ich usługi wykraczają poza delegowanie pracowników podczas sezonowych szczytów produkcji lub usług w przedsiębiorstwach.
Trzon działalności agencji pracy tymczasowej wciąż tworzy outsourcing procesu rekrutacji i selekcji pracowników (RPO). Zdecydowana większość osób mających wpływ na zatrudnianie pracowników, otwarcie mówi o problemach ze znalezieniem tych właściwych. Zmieniły się czynniki zewnętrzne takie jak poziom bezrobocia, liczba osób aktywnie poszukujących pracy, a także oczekiwania samych kandydatów. Wewnętrzne działy HR nie zawsze są w stanie nadążyć za tymi zmianami. Ale prócz RPO pojawiaj się nowe pomysły. Coraz częściej wymagania klientów odnośnie kompetencji przyszłych pracowników są bardzo skonkretyzowane, a wręcz niszowe. Niekoniecznie muszą one iść w parze z umiejętnościami potencjalnych pracowników. W odpowiedzi na zapotrzebowanie na ściśle wykwalifikowane kadry Adecco Poland planuje wprowadzenie usługi indywidualnego przygotowania pracowników pod kątem konkretnych wymagań danego pracodawcy. Kryzys gospodarczy uświadomił wielu firmom konieczność poszukiwania rozwiązań mających na celu optymalizację i uelastycznienie ich działań, racjonalizację kosztów i poszukiwanie oszczędności. Odpowiedzią na te potrzeby jest projekt „Wynajem wózka widłowego wraz z operatorem”, stworzony przez Adecco Poland i Toyota Material Handling Polska. Pozwala ona pracodawcom łączyć usługę wynajmu urządzeń do transportu wewnętrznego z usługą zatrudnienia pracownika tymczasowego. Adecco Poland wprowadził też Master Vendoring – usługę polegającą na dostarczaniu pracowników przy jednoczesnej koordynacji pracy wszystkich innych dostawców personelu.
Źródło: inf. pras. Adecco Poland, 18 października 2011 r.