Według badania przeprowadzonego przez stworzoną przez psychologów firmę Star Consultancy, aż 35% czasu, który spędzamy w pracy, powoduje stres. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 600 pracowników, którzy potwierdzili, że wiele razy odczuwali w pracy niepokój, lęk i stres.
Według wyliczeń psychologów, na 240 dni robocze w roku przez 84 dni pracownicy są mocno zestresowani. Dwie trzecie pracowników stwierdziło, że poziom stresu obniża ich motywację, produktywność i pewność siebie. Aż 62% badanych uważa, że to właśnie przez stres nie są w stanie dać z siebie wszystkiego. 28% ankietowanych twierdzi, że odczuwa w pracy silny stres co najmniej dwa razy w tygodniu, a 10% stresuje się codziennie. Ponadto, badanie udowodniło, że aż 29% pracowników zna co najmniej dwie osoby z bliskiego otoczenia, które przyjmują leki przeciwdepresyjne. Większość pracowników (66%) sądzi, że główną przyczyną odczuwania tak silnego stresu jest nadmiar obowiązków w pracy. Ankietowani wskazują także na inne przyczyny takie jak: deadline'y (53%), problemy osobiste (34%), brak kontroli lub odpowiedzialności (30%), brak pewności siebie (22%). Niestety większość pracowników próbuje radzić sobie z takimi problemami samodzielnie, a tylko 6% ankietowanych poinformowało swojego menedżera o kłopotach ze stresem.
Źródło: People Management, stan z dnia 7 marca 2016 r.