Według badania Kelton Research przeprowadzonego na zlecenie firmy Sybase, systematycznie rośnie zapotrzebowanie pracowników na korzystanie z urządzeń i aplikacji mobilnych. Aż 56 % badanych uważa, że podnoszą one produktywność pracowników.

Również działy HR coraz częściej dostrzegają zależność pomiędzy zastosowaniem rozwiązań mobilnych a oszczędnością czasu, podniesieniem wydajności czy optymalizacją kosztów związanych z realizacją procesów kadrowych. Jednym z rozwiązań kadrowych, które coraz częściej pojawia się w firmach w wersji mobilnej są narzędzia do samoobsługi pracowniczej i menedżerskiej. Dzięki nim część zadań personalnych jest delegowana bezpośrednio na zainteresowane osoby, a korzyści z takiego rozwiązania są odczuwane nie tylko przez samych menedżerów i pracowników, ale również przez działy personalne, czy wręcz całą organizację. Narzędzia samoobsługowe w wersji mobilnej umożliwiają pracownikowi wykonanie wszystkich formalności związanych na przykład ze składaniem wniosków urlopowych samodzielnie, w sposób elektroniczny. Menedżer może je z kolei zatwierdzić z każdego miejsca – będąc w delegacji lub na spotkaniu poza biurem. System daje też możliwość gromadzenia informacji na potrzeby rozliczania podróży służbowych oraz monitorowania kwoty, którą pracownik otrzyma przy najbliższej wypłacie wynagrodzeń.

Więcej: www.hrstandard.pl/2012/05/24/rozwiazania-mobilne-wkraczaja-do-dzialow-kadr

Źródło: www.hrstandard.pl