Obecnie sektor call center w Polsce liczy ok. 200 tys. osób zatrudnionych i w dalszym ciągu dynamicznie się rozwija – szacuje się, że jest to poziom ok 5% r/r. W tej chwili na przykład T-Mobile poszukuje ambitnych i zmotywowanych osób do pracy na stanowisku konsultanta ds. obsługi klienta i sprzedaży w swoich centrach biznesowych ulokowanych w Warszawie i Łodzi. Call center jest obecnie najszybciej rozwijającym się kanałem obsługi klienta oraz procesu sprzedaży.
W Polsce wskaźniki dotyczące rynku pracy dla młodych osób na tle Europy (aktualny poziom wynosi w całej Unii 21,2%) wyglądają trochę lepiej, ale wynik 21,1% w przypadku naszego kraju sytuuje nas w środku europejskiej stawki, więc wiele jest jeszcze do zrobienia. Kolejny już rok z rzędu to instytucje publiczne oraz przedstawiciele przedsiębiorstw muszą się zmierzyć ze zjawiskiem bardzo wysokiego bezrobocia wśród osób młodych. Branża call center z pewnością stanowi idealne rozwiązanie dla pracowników z mniejszym doświadczeniem. Praca w tym zawodzie wciąż wzbudza wiele emocji. Należy jednak podkreślić, że jest to sektor rynku, który oferuje sporo miejsc pracy, co w obecnej sytuacji ekonomicznej jest niezwykle istotne. Praca na stanowisku konsultanta ds. sprzedaży jest wymagająca, ale daje wiele możliwość, m.in.: szybki start zawodowy, nabycie doświadczenia, możliwość poznania wielu branż, procesów sprzedażowych oraz sposobu obsługi klienta.
Więcej: www.adecco.pl/dlamediow/adecco-rekrutuje-pracownik%C3%B3w-dla-t-mobile.aspx
Źródło: www.adecco.pl, stan z dnia 31 lipca 2015 r.