Nowa odsłona Pracuj.pl wprowadza zmiany oparte na trzech kluczowych filarach. Pierwszym z nich jest bardziej intuicyjny interfejs strony, przekładający się na lepsze doświadczenia użytkowników. Drugi to ulepszone mechanizmy i filtry wyszukiwania ofert oraz – co szczególnie ważne – mocniejsze wykorzystanie mechanizmów rekomendacji bazujących na sztucznej inteligencji. Trzecią kluczową zmianą w Pracuj.pl jest rozwinięcie mechanizmu „łatwego aplikowania” (eng. easy apply), upraszczającego dodatkowo proces zgłaszania się do rekrutacji.  

Czytaj również: Rynek pracy w 2023 roku - szanse, wyzwania, zagrożenia>>

Czytaj w LEX: Radzenie sobie w sytuacji zwolnienia z pracy i poszukiwania nowego zatrudnienia >>>

Czytaj w LEX: Jak przygotować się do poszukiwania nowego miejsca pracy? - przewodnik dla osób odchodzących z firmy >>>

Trzy filary pozytywnej zmiany

Wdrożenie i testowanie rozwiązań wprowadzonych do nowej wersji serwisu Pracuj.pl poprzedzone zostało bardzo dokładnymi i szczegółowymi pracami nad produktem. Przeprowadzono m.in. 2601 ankiet i 84 wywiady z użytkownikami, spotkania z klientami, dwa warsztaty kreatywne oraz audyty i analizy produktów sprzedażowych. Testowane były ponadto różnorodne wersje UX (user experience) i UI (User Interface) serwisu.

- Już teraz dostrzegamy pierwsze sygnały skuteczności wdrożonych rozwiązań. Ponad 50 proc. aplikacji o pracę w serwisie generują oferty korzystające z mechanizmów AI (sztucznej inteligencji). Blisko 70 proc. umożliwia łatwe aplikowanie, wykorzystujące gotowe CV użytkowników, bez konieczności wypełniania dodatkowych formularzy. To konkretne liczby, stojące za nowym designem serwisu, większą personalizacją oraz wsparciem technologii. Nowa odsłona Pracuj.pl jest efektem rozbudowanego, przemyślanego procesu projektowego. To także dzięki niemu mamy przekonanie, że to ważny krok w kierunku jeszcze bardziej skutecznej rekrutacji - mówi Paweł Moszyński, dyrektor ds. Strategii i Rozwoju Produktu w Grupie Pracuj.

Pracuj.pl jest miejscem szukania pracy przez Polaków. W grudniu 2022 roku korzystało z niego blisko 5 mln użytkowników, w tym ponad 4 mln z serwisu (bez aplikacji mobilnej). Liczba aktywnych dostępnych ofert zatrudnienia w Pracuj.pl regularnie przekracza 100 tysięcy. Jednocześnie serwis stale reaguje na zmieniające się potrzeby odbiorców. To właśnie dlatego od stycznia 2023 roku do Pracuj.pl wprowadzono nowe rozwiązania i usprawnienia, realnie wpływające na lepsze doświadczenia użytkowników.

Czytaj w LEX: Cienie rekrutacji wewnętrznej >>>

Czytaj w LEX: Profesjonalne poszukiwanie talentów >>>

Najważniejsze informacje:

  • Nowa odsłona Pracuj.pl trafiła do użytkowników w styczniu 2023 roku. 
  • Ulepszono m.in. interfejs strony, wsparcie AI oraz aplikowanie o pracę. 
  • Użytkownicy korzystają z personalizacji strony i funkcji one-click-apply.
  • Serwis dopasowano jeszcze mocniej do potrzeb urządzeń mobilnych.
  • Sztuczna inteligencja wspiera dopasowanie ofert pracy do kandydata.
  • Zmiany oparto na 2600 ankietach i 80 wywiadach z użytkownikami, licznych spotkaniach z klientami, warsztatach kreatywnych oraz audytach i analizach.

 

Nowość
Cyfrowy HR. Organizacja w warunkach transformacji technologicznej
-50%
Nowość

Małgorzata Sidor-Rządkowska, Łukasz Sienkiewicz

Sprawdź  

Cena promocyjna: 49.5 zł

|

Cena regularna: 99 zł

|

Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: 99 zł


Możliwości dla kandydatów i pracodawców

Nowa odsłona serwisu daje pracodawcom dodatkowe możliwości dotarcia do kandydatów. Istotną rolę pełnią algorytmy analizujące zachowania i preferencje użytkowników, pomagające w łączeniu firm z dopasowanymi do nich kandydatami – odpowiadają już za ponad połowę aplikacji o pracę w serwisie. Z kolei odświeżonemu interfejsowi i designowi, bardziej intuicyjnemu dla kandydatów, towarzyszą m.in. ulepszona wyszukiwarka, bardziej szczegółowe filtry wyszukiwania oraz rekomendacje dla zarejestrowanych kandydatów.

Także kandydaci mają większy komfort korzystania z serwisu. Dzięki funkcji łatwego aplikowania (easy apply), użytkownicy mogą poświęcać mniej czasu na sam proces zgłoszenia się do pracodawcy. Tego typu mechanizmy dostępne są już przy blisko 7 na 10 ogłoszeń w serwisie. Tym samym w większości z nich kandydat sam może wybrać, czy chce wypełniać dodatkowe formularze od pracodawcy, czy też po prostu wysłać CV.

- Z analiz wiemy, że znacząco zwiększyło to nie tylko liczbę CV, ale też udzielanych odpowiedzi na pytania firm. To pokazuje, że uproszczenie jest korzystne dla wszystkich uczestników procesu rekrutacyjnego – podkreśla  Monika Seroka, Product Discovery & Design Manager w Grupie Pracuj. Użytkownicy, z którymi testowaliśmy stronę, postrzegają ją jako bardziej dostępną, spójną wizualnie i  przyjazną dla osób szukających pracy, niezależnie od specyfiki stanowiska. Ważne dla nas jest także pojawiające się w wielu wywiadach skojarzenie nowej odsłony Pracuj.pl z popularnymi, intuicyjnymi i znanymi serwisami ecommerce, służącymi jako przykład dużej intuicyjności i wygody eksplorowania przez użytkownika

 


Większa mobilność i personalizacja

Strona została dodatkowo dopasowana do wygodnej obsługi na urządzeniach mobilnych zgodnie z zasadą „mobile first”. Według danych Gemiusa za pomocą smartfonów z sieci korzysta 63 proc. Polaków. To najpopularniejszy kanał aktywności online. Odzwierciedla się to także w statystykach Pracuj.pl. Obecnie blisko 60 proc. użytkowników serwisu to osoby korzystające z niego na urządzeniach mobilnych.

Nowa odsłona Pracuj.pl oznacza także jeszcze większą personalizację. Dzięki pracom zespołu developerskiego algorytm rekomendacji lepiej dopasowuje oferty do historii aktywności użytkownika, odpowiadając na preferencje dotyczące poszukiwanej pracy. Kandydaci mają łatwy dostęp do zapisanych i ostatnich wyszukań ofert, mogą też w bardziej szczegółowy sposób precyzować swoje oczekiwania wobec szukanych ogłoszeń.

Według ekspertów HR, 2023 rok będzie szczególny pod kątem zapotrzebowania pracodawców i kandydatów na wsparcie w obliczu wyzwań gospodarczych. Nowa odsłona serwisu oraz towarzyszące jej rozwiązania technologiczne, ofertowe i z zakresu user experience mają na celu jeszcze lepsze wsparcie wszystkich uczestników rynku pracy w przyjaznym i intuicyjnym funkcjonowaniu w procesach rekrutacji.