W Polsce istnieje już ponad 100 fundacji korporacyjnych założonych przez firmy. Jest to liczba porównywalna z liczbą podobnych organizacji w krajach Europy Zachodniej – wynika z Raportu „Fundacje korporacyjne w Polsce” opracowanego przez Forum Darczyńców. Coraz więcej firm, zarówno międzynarodowych korporacji, jak i tych z polskim kapitałem, angażuje się w działalność społeczną wykorzystując różnorodne narzędzia. Kierują nimi odmienne motywacje, jednak jedno jest pewne – filantropia zaczyna być częścią kultury organizacyjnej. Jakie niesie za sobą korzyści?
Wspieranie osobistego zaangażowania pracowników w działania na rzecz swojej społeczności staje się coraz bardziej popularne, a i coraz więcej pracowników podejmuje kroki, by rozpocząć swoją samodzielną przygodę z filantropią. Firmy wpisują działania filantropijne w swoją strategię z różnych powodów. Dla jednych ważne jest budowanie zaufania społeczeństwa, innym zależy na kształtowaniu dobrych relacji z otoczeniem czy nawiązywaniu nowych kontaktów. Liderzy biznesu, jak np. PZU, KGHM Polska Miedź czy Orange Polska realizując działania społeczne nie tylko odpowiadają na coraz większe oczekiwania otoczenia, ale jednocześnie odnoszą wymierne korzyści, budują swój sukces i silną pozycję na rynku.
Więcej: hrstandard.pl/2016/02/25/piec-powodow-dlaczego-warto-angazowac-sie-w-dzialalnosc-filantropijna
Źródło: hrstandard.pl, stan z dnia 26 lutego 2016 r.