Czytaj: Jak komunikować ocenę okresową pracownikom?
Niemal połowa (47 proc.) respondentów jest zdania, że ocena pracownicza sugeruje, że nic nie potrafią zrobić dobrze. Aż 59 proc. ankietowanych uważa, że ich menedżer jest niedostatecznie przygotowany do rozmowy oceniającej.
Aby uniknąć oceny pracowniczej, 22 proc. ankietowanych Millenialsów symuluje chorobę. 28 proc. młodych pracowników na wieść o ocenach okresowych zaczyna rozglądać się za nową pracą, a 35 proc. ogranicza się „jedynie” do narzekania na system ocen współpracownikom, często nie szczędząc przekleństw (15 proc.). Niektórym przedstawicielom pokolenia Y zdarzyło się płakać na myśl o czekającej ich rozmowie oceniającej (15 proc.).
Jednocześnie, mimo wielu często bezpodstawnych obaw, 69 proc. pracowników z pokolenia Y zdaje sobie sprawę, że oceny okresowe są potrzebne zarówno dla rozwoju zawodowego, jak i osobistego. 40 proc. respondentów uważa, że podczas ocen okresowych otrzymuje zbyt ogólnikowe informacje na temat swojej pracy. 32 proc. przedstawicieli pokolenia Y oczekuje dialogu podczas rozmowy oceniającej, a nie jedynie wypunktowania ich słabych i mocnych stron. Niemal jedna trzecia (32 proc.) młodych pracowników uważa, że menedżerowie czują się zwolnieni z obowiązku udzielania regularnego feedbacku i ograniczają się jedynie do ocen okresowych. Co więcej, aż 85 proc. młodych pracowników oczekuje regularnej informacji zwrotnej (częściej niż raz na 3, 6 czy 12 miesięcy) – dzięki temu byliby spokojni o swoją posadę.
Zobacz: Recepta na skuteczny system ocen okresowych
Badanie TriNet Perform zostało przeprowadzone na grupie 1000 respondentów urodzonych po 1980 roku i zatrudnionych w pełnym wymiarze godzin.
Źródło: www.hrmasia.com, stan z dnia 29 października 2015 r.