Mimo szumnych deklaracji o współpracy i zachęt ze strony przełożonego o pomysły i kreatywność, tak naprawdę innowacyjność pracownika nie jest jego największym atutem dla pracodawcy. Duża część przedsiębiorców od ryzyka woli stabilność i przede wszystkim pracowitość.
Dr Dagmara Lewicka, socjolog z Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, przeprowadziła badania, z których wynika, że 78% respondentów oczekuje od swoich podwładnych inicjatywy, natomiast 70% stwierdziło, że nowe pomysły w firmie są akceptowane. Dwie trzecie ankietowanych zapewniło, że w ich firmach cenione są kompetencje związane z innowacyjnością i przedsiębiorczością. Jednocześnie tylko cztery na dziesięć firm akceptuje ponoszenie ryzyka i tylko w co drugiej pracownicy mają możliwość decydowania o sposobie wykonywania pracy. A warto pamiętać, że właśnie ta samodzielność to najważniejszy element w dopracowaniu i testowaniu innowacji. Natomiast badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości pokazują, że dla polskich przedsiębiorców idealnym pracownikiem jest osoba przede wszystkim lojalna i pracowita. Kreatywność zatrudnionych ważna jest jedynie dla co trzeciego właściciela małej i średniej firmy badanej przez PARP.
Źródło: hrnews.pl/Puls Biznesu, 8 kwietnia 2011 r.