Aż dla 64% kobiet na świecie i w Polsce fakt, że firma zapewnia pracownikom zdobycie międzynarodowego doświadczenia poprzez pracę w zagranicznych oddziałach, był kluczowy przy podejmowaniu decyzji o wyborze pracodawcy lub pozostaniu w danej organizacji – wynika z najnowszego raportu PwC „Modern mobility: Moving women with purpose”.
Raport „Modern mobility: Moving women with purpose” ujawnia, że szanse na zdobycie międzynarodowego doświadczenia figurują wysoko na liście pożądanych cech pracodawcy. 64% kobiet na świecie i tyle samo w Polsce uważa tę cechę za kluczową dla podjęcia pracy lub pozostania u danego pracodawcy. Dane te potwierdza także raport PwC z 2015 r., „The female millennial: A new era of talent”, które wykazało, że 71% kobiet z pokolenia milenijnego chce podczas swojej kariery zawodowej pracować za granicą. 82% kobiet w Polsce uważa, że możliwość podjęcia międzynarodowego zlecenia, będzie mieć kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju ich karier, a 86% potwierdza, że zdobyte za granicą doświadczenie miało pozytywny wpływ na ich rozwój zawodowy, a także osobisty. Wszystkie panie, które miały okazję pracować dla swojej firmy na kontrakcie za granicą, chciałyby podjąć się kolejnego takiego wyzwania.
Źródło: pwc.pl, stan z dnia 14 marca 2016 r.