Social media stworzyły wiele nowych możliwości zarówno dla rekruterów, jak i dla osób poszukujących pracy. Dowodzi tego badanie przeprowadzone przez Randstad Business Support na grupie 2 tys. pracowników i rekruterów.

Dla 4% osób rekrutujących nie ma mowy o zatrudnieniu kandydata, który nie posiada profilu na portalu społecznościowym. Jednak aż 88% twierdzi, że nie ma to dla nich znaczenia. 75% pracowników nie ma nic przeciwko, jeśli pracodawca sprawdziłby ich profil w social media. 15% czułoby się z tym niekomfortowo, a 5% byłoby bardzo zaniepokojonymi, gdyby doszło do takiej sytuacji. 9% ankietowanych uważa, ze pracodawca nie zatrudniłby ich po obejrzeniu ich profili na portalach społecznościowych. Natomiast 45% przewiduje, że nawet w takim przypadku nadal miałoby szansę dostać pracę. Jednak nie tylko pracodawcy sprawdzają potencjalnych pracowników, 26% osób kandydujących na daną posadę, sprawdza pracowników zatrudnionych w danej firmie, a 14% sprawdza profile pracodawców na LinkedIn.

Więcej: www.cipd.co.uk/pm/peoplemanagement/b/weblog/archive/2015/02/17/jobseekers-overlook-social-media-profiles-when-applying-for-jobs.aspx

Źródło: People Management, stan z dnia 10 marca 2016 r.