Badanie ponad 2000 pracowników wykazało się, że podczas gdy trzech na czterech pracowników korzysta z mediów społecznościowych w życiu osobistym, tylko jeden na czterech używa ich w celach zarobkowych. Badanie wykazało, że starsi liderzy (58%) i pracownicy w wieku od 18 do 24 lat (42%) stanowią grupy, które szczególnie aktywnie korzystały z mediów społecznościowych.
Brak dostępu do mediów społecznościowych nie jest główną przeszkodzą – połowa pracowników zgłosiła dostęp do nich, podwajając tym samym liczbę osób, które rzeczywiście korzystają z nich. Badania wykazały, że głównymi czynnikami były problemy dotyczące postrzegania i kultury organizacyjnej.
Połowa pracowników, którzy korzystali z mediów społecznościowych w pracy na co dzień, dostrzegła realne korzyści dla ich organizacji, ale wielu pracowników nie było jeszcze przekonanych o wartości mediów społecznościowych lub ich znaczenia dla ich stanowiska pracy, a tylko 6% osób, niekorzystających z mediów społecznościowych, dostrzegło korzyści z nich płynące.
Badania wykazały, że ogólnie rzecz biorąc, social media były o wiele częściej wykorzystywane do tworzenia sieci kontaktów i współpracy na zewnątrz organizacji, a nie w jej ramach. Trzy czwarte respondentów przyznało również, że ich pracodawcy nie korzystają z mediów społecznościowych w celu dostarczenia szkoleń lub możliwości rozwoju.
Tylko 23% respondentów uważa, że media społecznościowe dały pracownikom prawo głosu w ich organizacji, w porównaniu z 40%, którzy nie zgodził się z tym stwierdzeniem.
Więcej: www.cipd.co.uk/pm/peoplemanagement/b/weblog/archive/2013/12/04/what-social-media-can-do-for-employee-voice.aspx
Co media społecznościowe mogą zrobić dla pracowników?
Co media społecznościowe mogą zrobić dla pracowników? Badanie CIPD ujawniło, że pracodawcom może zabraknąć zaangażowania, współpracy i szkoleń w wyniku niewykorzystywania mediów społecznościowych w ich organizacji.