Ankieta dotycząca nadgodzin została przeprowadzona przez firmę Good Technology na 1000 pracownikach biurowych. Okazało się, że po wyjściu z biura 80% ankietowanych kontynuuje pracę z domu, odbierając służbowe telefony i odpowiadając na służbowe maile.
Siedem dodatkowych godzin w każdym tygodniu oznacza 30 godzin miesięcznie i 365 godzin rocznie. 60% badanych twierdzi, że pracuje po godzinach, aby zadbać o organizację swojej pracy, jednak pozostałe 40% przyznaje, że nie ma innej możliwości, gdyż ich klienci wymagają szybkiej reakcji.
Inne ciekawe wnioski z ankiety:
68% pracowników sprawdza pocztę służbową przed ósmą rano;
50% sprawdza służbową skrzynkę mailową będąc jeszcze w łóżku;
40% odpowiada na maile nawet po godzinie 22.00;
57% sprawdza pocztę podczas spotkań rodzinnych;
38% nie może powstrzymać się od sprawdzania poczty przy stole, podczas posiłku.
Więcej: