Za produkty „przyjazne środowisku” jesteśmy w stanie zapłacić więcej

82% Polaków jest gotowych zapłacić więcej za produkty oznaczone logo „Przyjazny dla środowiska”, wynika z badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez wydawnictwo Reader’s Digest.

Aż 89% z nas jest zdania, że większość dużych firm nie dba o ekologię. Ponad 80% Polaków uważa, że marki przyjazne środowisku są zbyt drogie. Jednocześnie niemal 70% naszego społeczeństwa preferuje kupować produkty oznaczone logo „Przyjazny dla środowiska”. A aż 82% polskich respondentów deklaruje ponadto gotowość płacenia wyższych cen za takie produkty.

"Gotowość do płacenia wyższej ceny za produkty z logiem „Przyjazny dla środowiska” niestety nie zawsze oznacza, że tak właśnie postępujemy. A nie postępujemy tak dlatego, że nie wierzymy w tego typu reklamy, bo generalnie nie wierzymy w reklamy i w proekologiczne intencje producentów." – komentuje wyniki badania profesor Janusz Czapiński, psycholog społeczny. "A zatem, Polak jest nastawiony proekologicznie, ale zarazem jest przekonany, że inni dla zysku lub z innych powodów o środowisko nie dbają, więc i on nie będzie naiwnie się w działania proekologiczne zbytnio angażował", dodaje prof. Czapiński.

Opracowanie: Łukasz Matłacz

Źródło: www.ekologia.pl, stan z dnia 26 kwietnia 2012 r.

Data publikacji: 26 kwietnia 2012 r.