Odcinek S7 Lubień – Naprawa, o długości 7,6 km chce budować 25 firm i konsorcjów z Polski i innych krajów Europy, natomiast S7 na odcinku Skomielna Biała – Chabówka, 23 firmy. W tych liczbach są 23 konsorcja, które złożyły wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargach ograniczonych na budowę obydwu odcinków.
Jak podaje GDDKiA, na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S, wybudować trzeba m.in. dwa MOP-y: „Lubień” i „Krzeczów”, 10 obiektów inżynierskich i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim.
Na 6,1 km odcinku S7 Skomielna Biała – Chabówka oprócz dwujezdniowej drogi wybudować trzeba m.in. dwa węzły drogowe „Skomielna Biała” i „Zabornia”, obwód utrzymania drogi ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich (wiadukty, estakady), w tym najdłuższy, liczący 992 metry, oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle „Skomielna”.