W myśl znowelizowanego § 279 rozporządzenia, w sytuacji, gdy prognozowany poziom hałasu przenikający do środowiska przekracza dopuszczalne poziomy hałasu, przy projektowaniu obiektów inżynierskich należy zaplanować zastosowanie odpowiednich środków ochronnych. Powyższa regulacja wprowadza swobodę wyboru urządzenia ochrony przed hałasem w odniesieniu do drogowych obiektów inżynierskich, w odróżnieniu do wcześniej obowiązującej regulacji, która dopuszczała wyłącznie stosowanie ekranów przeciwhałasowych.
Wchodzą w życie znowelizowane przepisy dotyczące ochrony przed hałasem
22 maja wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 23 kwietnia 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz. U. poz. 528).