Pytanie
W 2006 r. sąd ogłosił upadłość firmy X naszego dłużnika. Wartość zadłużenia została zgłoszona syndykowi, który sporządził listę wierzycieli i plan podziału. Wartość zobowiązania dłużnika firmy X wobec naszej firmy w chwili zgłaszania syndykowi nie była przedawniona. W 2011 r. postępowanie upadłościowe zostało zakończone. Ogłoszenie tego postępowania wymagało obwieszczenia w prasie lokalnej i w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Pisemnej informacji od syndyka nie otrzymaliśmy - o zakończeniu postępowania nie wiedzieliśmy. W 2013 r. wysłaliśmy zapytanie do sądu o etap upadłości dłużnika. W odpowiedzi otrzymaliśmy w dniu 24 maja 2013 r. postanowienie sądu z dnia 15 lutego 2011 r. o zakończeniu postępowania upadłościowego, które się uprawomocniło 23 marca.
W którym roku powinnam ująć w koszty podatkowe wartość zgłoszonego do syndyka zadłużenia - w roku zakończenia postępowania czy w roku otrzymania pisemnej informacji? Co zrobić z odsetkami które zostały wykazane syndykowi (nie były zaksięgowane w naszych księgach)?
Odpisów aktualizujących na wartość zadłużenia nie tworzyliśmy.