Pytanie
Wydawnictwo zajmuje się organizacją targów oraz sprzedaje powierzchnię reklamową w swoim comiesięcznie wydawanym magazynie. Często w związku z powyższym mamy do czynienia z sytuacją, gdy podmioty krajowe i zagraniczne (głownie unijne) proszą nas o faktury na powierzchnię reklamową na pół roku lub nawet rok do przodu. Wystawiamy faktury, a klient w tym samym miesiącu lub w następnym płaci za całą fakturę. Podmioty krajowe i zagraniczne (głownie unijne) proszą nas również o faktury za stoisko na targach, które odbędą się za kilka miesięcy. Faktury są wystawiane od razu, a klient w tym samym miesiącu lub w następnym płaci za całą fakturę. We wspomnianej opłacie mieści się usługa kompleksowa czyli: miejsce na targach wraz ze stoiskiem, przygotowanie materiałów reklamowych oraz promocja firmy pod kątem targów od momentu wystawienia faktury. Jak poprawnie w ww. sytuacjach powinny być wystawione faktury.
Czy powinniśmy wystawiać dopiero faktury zaliczkowe?
W jakich okresach powinniśmy poprawnie rozpoznać podatek VAT należny i czy powinien być przyjęty jakiś klucz do rozliczenia usług, które trwają dłużej niż jeden miesiąc?