Pytanie
Podatnik rozpoczął budowę hali magazynowej i biurowca w 2009 r. przed wydaniem pozwolenia na budowę. Urząd miasta wyznaczył karę w wysokości 800.000 zł lub nakazał rozbiórkę. Ponieważ negocjacje nie przyniosły żadnego rezultatu, podatnik rozebrał budowę i teraz po otrzymaniu pozwolenia na budowę, buduje halę i biurowiec od początku z rozebranych materiałów. Pierwotny wykonawca wystawił kilka faktur zaliczkowych (z umowy wynika, że wykonawca wystawiać będzie wyłącznie faktury zaliczkowe, aż do zakończenia budowy, kiedy to wystawi fakturę końcową). W tej chwili strony umowy są skonfliktowane. W księgach mamy wyłącznie faktury zaliczkowe wykonawcy na kwotę 1.000.000 zł.
Jak należy poprawnie rozliczyć te zaliczki?
Na ten moment nie ma mowy o fakturach rozliczających te zaliczki, gdyż spór trafił do sądu.