Jak się dowiedział "Dziennik Gazeta Prawna", minister transportu Sławomir Nowak podjął decyzję, że przy planowaniu inwestycji z kolejnego budżetu UE postawi na uzupełnienie i wydłużenie sieci autostrad i tras ekspresowych, rezygnując z większości obwodnic miast na pozostałych drogach krajowych.
"Dziennik Gazeta Prawna" dotarł do wstępnej listy obwodnic przewidzianych do wycięcia z planu inwestycji. Jest na niej Olsztyn, który na obwodnicę wzdłuż krajowej "szesnastki" czeka od 15 lat. Prezydent miasta Piotr Grzymowicz alarmuje, że na początku marca 2013 r. minie termin ważności decyzji środowiskowej.
Niepewne są też losy m.in. obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego, mimo że grunty są już wykupione, a pozwolenie na budowę wygasa w styczniu 2014 r. Pod znakiem zapytania jest budowa obwodnicy Góry Kalwarii, choć w lipcu wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na budowę.
"Część obwodnic zostanie zrealizowana w ramach aktualnych projektów dla poszczególnych odcinków dróg ekspresowych, które są priorytetem" - podkreśla Liliana Zając z GDDKiA.
tpo/