Właściciele nieruchomości oczekują od agencji zarządzających budowania wartości nieruchomości nie tylko poprzez utrzymywanie technicznego aspektu budynku, lecz przede wszystkim dobrych relacji z najemcami. Polska to dla agencji zarządzających nieruchomościami największy rynek w regionie i o ile nie wpłyną na to decyzje polityczne (jak stało się na Węgrzech), pozostanie takim przez kilka, a nawet kilkanaście najbliższych lat. Dlatego w Polsce obecne są wszystkie największe europejskie agencje, a to z kolei powoduje bardzo ostrą konkurencję. Pomimo rozpoczętych już procesów konsolidacyjnych, które na razie postępują na niewielką skalę, wciąż na rynku widać dużą rywalizację cenową. Konkurencja w tym sektorze jest bardzo ostra również dlatego, że agencje zarządzające nieruchomościami działają na niskich marżach, które zwykle wynoszą poniżej 10%. Największe oczekiwania agencje mają wobec nieruchomości magazynowych. Logistyka ma się rozwijać m.in. dzięki coraz większej popularności e-handlu. To jednak równocześnie jest zagrożeniem dla sektora nieruchomości handlowych. Natomiast na rynku nieruchomości biurowych coraz częściej mówi się o pracy w domu i powierzchniach niepozwalających na posadzenie 100% pracowników, tylko 80-70% co niewątpliwie także będzie miało wpływ na rynek nieruchomości.

(www.newseria.pl)