Realizowana inwestycja ma duże znaczenie ekonomiczne dla Trójmiasta, jak i dla całej Polski. Gdański port jest punktem załadunkowo-rozładunkowy, skąd towary są wysyłane do największych światowych przystani - wskazują PKP.
Prace na linii towarowej nr 226 z Pruszcza Gdańskiego do Portu w Gdańsku są już zakończone. Pociągi będą mogły zwiększyć prędkość z 20-40 km/h do 100 km/h.
PKP PLK informuje, że realizowany projekt obejmuje uruchomienie dwutorowej linii kolejowej, wyposażenie jej w nową sieć trakcyjną oraz modernizację lub budowę 24 obiektów inżynieryjnych, a także montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Czytaj: Nowelizacja ustawy o transporcie kolejowym usprawni inwestycje
Największym obiektem inżynieryjnym, który powstał w ramach przedsięwzięcia jest 124-metrowy most na Martwej Wiśle, po którym od stycznia jeżdżą pociągi. Koszt jego budowy to 35 mln zł. W ramach projektu zmodernizowano też mosty na Motławie oraz Raduni. Ponadto zakończono przebudowę trzech wiaduktów, koszt ich budowy to 12,5 mln zł.
Łączny koszt projektu to 370 mln zł.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Dowiedz się więcej z książki | |
Ustawa o transporcie kolejowym. Komentarz
|