Kierowcy mogą teraz jechać dwujezdniową drogą ekspresową - po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
"W chwili otrzymania decyzji pozwolenia na użytkowanie drogi, wydana została dyspozycja usunięcia barier i wpuszczenia ruchu. Od tego momentu kierowcy mogą się cieszyć kolejnym dwujezdniowym, równym jak stół odcinkiem drogi ekspresowej na terenie lubuskiego" - zaznaczyła na swojej stronie internetowej zielonogórska GDDKiA.
Podkreślono, że oddany fragment drogi pozwoli na ominięcie np. miejscowości Kalsk czy Rosin.
To kolejny zrealizowany odcinek drogi S3 na trasie od Sulechowa do Międzyrzecza, wartość tej inwestycji wynosi ponad 1 mld zł. Budowa rozpoczęła się w sierpniu 2010 roku.
Inwestycja była realizowana przez dwóch wykonawców, firmę Budimex (17 km wraz z węzłem Sulechów) i Strabag (węzeł Świebodzin Południe wraz z dojazdami).
Zielonogórska GDDKiA poinformowała także, że uruchomienie kolejnych odcinków od węzła Świebodzin Północ do Świebodzin Południe planowane jest w lipcu, a w sierpniu fragment drogi od węzła Międzyrzecz Południe do węzła Jordanowo.
Według planów GDDKiA w sierpniu tego roku będzie można podróżować całym odcinkiem S3 między węzłem Międzyrzecz Południe a Sulechowem. Tam droga S3 ma już połączenie z autostradą A2. Pod koniec maja włączono do ruchu łączący je węzeł drogowy w Jordanowie niedaleko Świebodzina.
Budowa S3 to największy plac budowy w woj. lubuskim; inwestycję podzielono na kilka odcinków. W połowie przyszłego roku planowane jest oddanie 38-km odcinka S3, łączącego Gorzów z Międzyrzeczem, koszt budowy to 761,5 mln zł. Następnymi etapami będzie budowa drugich nitek obwodnicy Gorzowa i Międzyrzecza – łączny koszt tych zadań szacowany jest na ok. 800 mln zł. GDDKiA ogłosiła już przetarg na realizację tych zadań.
Na terenie Lubuskiego będzie dobudowana też druga jezdnia S3 między Sulechowem a Nową Solą, czego koszt szacuje się na 979 mln zł.